Stravovací režim

Vyvážené stravování je základem spokojeného života. Nacházíme se v době, kdy jídlo odsouváme na druhou kolej a vnímáme ho spíše jako nutnost. Stravování již není pokladem neboli zdrojem pro život jako tomu bylo v minulosti, ale v některých případech se stalo nutností nebo v opačném případě činností pro potlačování emocí.  


               Potraviny mají různé vlastnosti, které mají zásadní vliv na náš organismus: 

  • může dodat krátkodobou energii nebo dlouhodobou energii
  • může přivádět do organismu kyselost nebo naopak odkyselit 
  • může organismus zavodnit nebo odvodnit
  • může zhoršit pocit při chůzi, ovlivnit spánek 
  • může vám znepříjemnit trénink nebo zpomalit regeneraci
  • může ovlivnit vaši koncentraci a pozornost

V tom nejlepším případě máme po jídle krásný pocit a více energie než před jídlem. V tom horším případě jste mohli prožít následující stavy např. pocit píchání u srdce, zrudnutí obličeje, sevření hrudníku, horkost v těle, studené nohy, nafouknuté břicho, kruhy pod očima, bolesti hlavy, hučení v uších, kašel, rýma (zahlenění), svědění pokožky, zánět, bolest kolene,  bolest zad (u lopatek, v bedrech), bolest chodidel, nefunkční dýchání nebo blokace páteře. Všechny tyto nepříjemné příznaky naznačují nerovnováhu organismu, která se může projevit  "nemocí".  Každý se může naučit naslouchat a reagovat v čas zařazením správné potraviny, která zajistí rovnováhu organismu. 

Potraviny dělíme: 

  • podle teploty (studené, teplé, horké, osvěžující, neutrální) 
  • podle sezónní (jaro, léto, podzim, zima)
  • podle chutě (sladké, slané, kyselé, hořké, ostré)
  • podle původu (živočišné, rostlinné)

Potraviny mají mnoho vlastností, které lze lehce změnit tepelnou úpravou nebo kombinací potravin. Stejně jako potraviny i duševní kondice se v průběhu dne mění dle biologických hodin. Už naše babičky věděli co je pro náš organismus dobré. Tradice se vytrácí i s tím jak na nás působí vnější vlivy (lidé, stres, napětí ve společnosti apod.)


Spolupráce: 

Klient dostane dotazník na vyplnění svých stravovacích návyků a na základě výstupních dat nastavíme vhodný režim tak, aby vás jídlo bavilo.  

Příklad 1: Pošlete mi svůj jídelníček. Vyhodnotím a spočítám množství kalorií, které zohledníme k pohybovým aktivitám či duševní náladě. Snažím se vytvořit stravovací plán, abychom dodrželi vaši duševní pohodu a zároveň měli radost z dobrého jídla.